O jedné ministryni z Marsu.

U Martina Veselovského v DVTV byla na rozhovoru Mgr. Kateřina Valachová, Ph.D., toho času ministryně školství, mládeže a tělovýchovy České republiky.

Rád se dívám na to, jak se Martin Veselovský občas zamyšleně zadívá na toho koho právě zpovídá. V tom dlouhém mlčenlivém pohledu je řečeno někdy mnoho. Každopádně ministryně má velkou vyřídilku, ale u člověka, který zastává takovouto funkci, bych očekával alespoň nějaký pokus o sebereflexi při rozhovoru. Třeba, že se jedná o politika, tak bylo alespoň slušné zaznamenat, že se tázající redaktor snaží na něco zeptat. Chápu, že si myslí, že svojí vůlí hodně dokáže, ale upřímně o reálném školství ví, s prominutím velké prdlajs. Nebo žije na nějaké jiné planetě.
Trochu mě zarazilo, že se se prý nedokázala dodívat na videa se záznamy šikany na škole, kde zemřela učitelka. Vzhledem k jejímu právnickému vzdělání a předchozí praxi, by se na to naopak měla pořádně podívat, protože obdobné věci probíhají téměř na všech školách prakticky denně. Připomínám, že pracovala v kanceláři Veřejného ochránce práv, jako vedoucí analytického oddělení.
Když mě moji studenti někdy zlobili, tak jsem jim z legrace vyhrožoval, že jim budu vyprávět, jaké to bylo před rokem 1989. Protože jsem si vždy vzpomněl, jak mě nudilo, když mi někdo vyprávěl jaké to bylo v osmašedesátém. Bylo mi to totiž stejně vzdálené, jako těm mým studentům nějaká sametová revoluce. Teď už vlastně nemusím, protože dnešní studenti, prožívají přesně to co my tenkrát. Strana a vláda a prezident lžou jako když tisknou a myslí si, že to nikdo nevidí.
Dobré je si občas připomenout historii, podobná agónie, kdy se veřejná prohlášení politiků naprosto rozcházejí se skutečností, vedla k pádu předchozího daleko více zabezpečenějšího režimu.
http://video.aktualne.cz/dvtv/sikana-ucitelky-ktera-zemrela-je-nelidska-skoly-malo-vyuziva/r~26b6f92ed71411e59e52002590604f2e

Autor: Petr Dolejš Koch | pátek 19.2.2016 18:55 | karma článku: 29,05 | přečteno: 1502x