Snažší dovézt zbraňový systém, než jedno cabrio I.

V neděli mi ho odtáhli z prázdného parkoviště, nějací kluci od Městské policie, mluvil jsem na ně, ale než jsem sjel dolů, zmizeli jako malí kluci, svědků mám bambilión.
BMW 318i Cabrio.

Mám rád starší ročníky. Tedy u aut. U slečen, je to patrně obráceně. Shodou okolností mě jistý nejmenovaný Marfy, nabízel jestli nechci koupit cabrio. Ještě jsem nebyl rozhodnut, a tak jsem to nechal, jak to dělám u těch slečen. Když to příjde, tak to příjde. Uplynul čas a potom Marfy potřeboval to auto přivézt z Karlových Varů. A už mi vlastně zůstalo. Stejně jako někdy ty slečny.
Tak jsem se dohodl s jeho vlastníkem, kterému říkejme třeba Kanaďan a sjeli jsme se v německém městě Pirna, kde jsme auto na úřadu převáděli. Něco jako registr vozidel. Ale zapoměli jsme u Marfyho velký technický průkaz. V Čechách patrně neřešitelný průser, v Německu stačilo, když nám Marfy ofotografoval na telefonu onen velký technický průkaz a poslal nám to mejlem a já jsem to té slečně v tom německém městě Pirna jenom ukázal na obrazovce mobilu a ona nám auto s úsměvem převedla.
Kanaďan mi nasázel do auta alu ráfky a nějaké pneumatiky, přeházel ze svého auta co se mi hodilo a já vyrazil zpět do Prahy. První problém, ale nastal, když jsem chtěl přezout vozidlo se zimních pneumatik, na kterých jsem dosud jezdil na letní. Na ty alu ráfky, není snadné v Čechách sehnat rozměr pneumatik. Konkrétně 235/40 ZR 17. Nikde je neměli. Nakonec se mi je podařilo sehnat v místě zvané Dobrovíz. I takové vesnice u nás v Čechách máme.
Tento konkrétní typ vozidla se v Čechách vlastně nikdy neprodával, kterej magor by si taky tenkrát kupoval cabrio a tak o něm nejsou žádné dohledatelné údaje. Přesto, že podobný automobil dostane v Německu od svých rodičů, každá movitější slečna co udělá maturitu. 
A nastalo to hlavní. Zahájit správní řízení při dovozu vozidla ze zemí EU. To má několik fází, napřed se musíte dostavit na takzvané emise, neboli protokol o měření emisí vozidla se zážehovým motorem. Tím jsem kupodivu prošel a vrhl se na vlastní technickou prohlídku. Tou jsem také kupodivu prošel, ale problém nastal, že v německém technickém průkazu se neuvádí číslo motoru. Nebo typ motoru.
Protože podmínky při technické prohlídce, že správní řád vyžaduje, aby technik našel na motoru vyražený typ motoru. Nenašel. A navíc jsem neměl jak prokázat emisní plnění a spotřebu paliva. Protože jsem si doma nechal takové ty návody na použití vozidla co dostáváte při koupi, kde je to uvedeno. Samozřejmě v němčině.
Takže se díky tomu správní řízení odložilo a já vyrazil k nejbližšímu prodejci této značky. Tam na mě byli strašně milí, vytiskli mi co jsem potřeboval, zadarmo, přesto, že jsem byl strašen, že za to budou chtít tisíce. Ještě jsem na nich vydyndal, aby mi to oštemplovali razítkem. Tak jsem se s tím papírem vrátil na STK a ukázal to technikovi.
Chvíli zkoumal razítko, ale nakonec prohlásil, že tento dovozce není uveden jako oficiální dovozce na stránkách Ministerstva dopravy. Barák jako kráva, jenom v showroomu jsem napočítal asi třicet vystavených nových vozů, které měli všechny rozsvícená světla, okolo parkovalo dalších sedmdesát, ty měli světla zhasnutá a on to není oficiální dovozce.
Co na tom ministerstvu dělají, to teda nevím, ale znal jsem jednoho bývalého ministra dopravy co měl nutkavé nutkání vykřikovat na veřejnosti sprostá slova. Začal jsem připadat jako ta slepička co zachraňuje kohoutka, kterému zaskočilo.
Takže nakonec se údaje o vozidle, budou muset za další peníz, vytáhnou z databáze DEKRA a potom, pakliže bude vše v pořádku, mohu vozidlo přihlásit. Napřed ho ale musím pojistit, zaplatit ekologickou daň a potom se už konečně stanu majitelem a provozovatelem vozidla.
Alex se mnou vše absolvoval a někdy se tak divně na ty lidi díval a zdálo se mi, že trochu kroutí hlavou.
Nevíte někdo jak se píše správně ty Čechy, Čechách?
Už to vypadá nadějně. DEKRA mi vyhledá za malý obolus emise a spotřebu a dokončíme STK. Vydržte u svých příjmačů. Takže máme STK a emise dokončeny a v pondělí bude auto takzvaně na značkách. Doufám, že dostanu 1AA 0001.
Co se tedy všechno událo, jednak jsem zaplatil na technické kontrole, „Měření emisí benzín", 700,- Kč, byla vylepena ochranná nálepka, „Za technickou prohlídku vozidla VIN", 2500,- Kč, s tím že cena je oproti ostatním technickým kontrolám navýšená, protože bude potřeba vyhledat data o tomto automobilu.
Což bylo úplně naprd, protože žádná data k automobilu nebyla k dispozici. Vozidlo je pro další provoz způsobilé na dobu 30 dnů do 4.9.2016. Příští prohlídka bude opakovaná. Vozidlo z hlediska evidenční kontroly vyhovuje. Kontrolní známka nevylepena. Technickou kontrolu provedl technik Rudolf, osvědčení č. MDS0000000.
Takže jsem absolvoval opakovanou technickou kontrolu a zaplatil, „Za technickou prohlídku vozidla VIN", 400,- Kč, a následoval, „Výpis DEKRA doplnění tech. údajů - BMW", 2600,- Kč. To byla ta data, která mi slibovali najít v rámci té první navýšené platby. A nakonec, „Ekologická daň 49-EURO 1", 5000,- Kč a „Správní poplatek - dopravně-správní činnosti", 800,- Kč.
No asi jsem blbej, ale myslím že mě natáhli o 2600,- Kč. Nejmíň. Připomínám, že nejsem vlastník vozidla, pouze jsem plátce povinného ručení, to vysvětlím proč později.
Na Magistrát Hlavního města Prahy, do Jungmannovy ulice 4, jsem odnesl, všechny papíry z technické kontroly ve středu 24.8.2016, kde jsem zaplatil za tu ekologickou daň a správní poplatek, ale s tím že Registrační značky k vozidlu budou až v pondělí 29.8.2016. Ty jsem skutečně obdržel v pondělí, není na nich 1AA 0001, ale já tam žádný úplatek nedával, takže co se divím.
Na a co se stalo v neděli 28.8.2016 je jen příznačné, pro tuto celou anabázi. Když přihlašujete vozidlo, a skončí vám díky anabázi přihlašovacího martýria platnost těch převozních, v mém případě RZ: PIR 04078, která začala být už v Praze pověstná, tím svým žlutým proužkem místo modrého, na které bylo datum 06 08 16, tedy do kdy platí a je vozidlo pojištěno.
Takže jsem hned 10.8.2016 vozidlo pojistil u pojišťovny u které mám pojištěna i ostatní svoje vozidla, získal slušný bonus, z předchozích pojistných smluv, takže ročně platím za BMW 318i Cabrio částku 2954,- Kč. Ale vy vlastně nevíte, jestli můžete, nemůžete vozidlo používat, parkovací kartu samozřejmě nezískáte, takže vám zbyde, pakliže na Praze 3, je systém parkovacích zón, a na Praze 6 ho čerstvě zavedou, automobil odstavit na odstavném parkovišti za Prahou, což je asi v případě vozu jako BMW Cabrio, úplná hovadina.
Tak se nedivte, že mi v neděli 28.8.2016, samozřejmě na základě udání, odvezli z úplně prázdného parkoviště, kde stál jen můj Jeep Grand Cherokee Limited, bavoráka, Městská policie hl. m. Prahy navíc s tou pikantérií, že jsem zahlédl jak ho nandali na odtahový vůz, a zakřičel jsem na ně, že jsem za chvíli dole, než jsem dal Alexovi obojek, vzal celou tu ohromnou složku papírů o tom, že mám k vozidlu nějaký vztah, protože vozidlo není moje, jak asi tušíte, kvůli parkovacím kartám a jejich nesmyslnému finančnímu skoku za přihlášení druhého auta.
Jeden ze strážníků vzhlédl, na 100% mě slyšel a viděl a přesto, než jsem seběhl dolů, ujeli jako malý kluci. Kluci, kluci. Protože upřímně, ne že je tento bavorák v cabriu, takřka jediný na Žižkově, ale navíc když ho odtahují, tak to vyvolá pochopitelně senzaci místního měřítka.
Nelenil jsem, volal jsem hned Policii, ta mě odkázala na Městskou policii, ale všichni se mi do telefonu pěkně vysmáli. Zase co jsem jim já řekl, si za rámeček asi nedali.
Ale smůla, celý incident sledovala půlka baráku, navíc s nimi i komunikovali, že proč nekontrolují ještě jiná vozidla, a na to jim bylo opět údajně, protože hovoříme pouze hypoteticky, odpovězeno, městskými strážníky a pracovníkem odtahu, že to není jejich rajón. Takže svědků mám bambilión.
Auto jsem si vyzvedl na odtahovém parkovišti vzápětí za částku 2150,- Kč, kluci vy si snad myslíte, že kradu. A ještě jsem nelenil, zajel jak mi bylo porazeno na lince 156, která je úplně na hovno, protože když vás někdo rdousí, než řeknete své rodné číslo, je po vás, že si mám zajet do Korunní 734/15, na Prahu 2, kde nebyla ani noha, jenom nějaký recepční, který mě odkázal do Lupáčovi ulice 14, Praha 3.
A tam jsem podal stížnost, Josef co to se mnou neochotně sepisoval, protože když jsem jim řekl o tý hromadě svědků, která mi dosvědčí, že jsem s nimi komunikoval, začali se jim trochu stahovat prdelky. A začali si mě přehazovat jako horký brambor. Nevěděli ani kontakt na svojí tiskovou mluvčí, nebo dělali, že ho neví. Kecy, hoši kecy.
Jenže já mám svědků bambilión, a při pondělním jednání na Obvodním ředitelstvím Prahy 3, opět v Lupáčově ulici 14, železo se má kout, dokud je žhavé, mi vrchní komisař Jaroslav, odborný referent kontroly, zřejmě při pohledu na stativ, kameru a Alexe, kterého jsem si vzal nekompromisně sebou, sice něco říkal o svědectví proti svědectví, či tvrzení proti tvrzení, ale při mém zmínce o kamerovém záznamu, už tak veselý už není, a už teď si jistě googluje všechny kauzy, které jsem v minulosti rozkryl.
Upřímně řečeno, byl milý, ale já jsem v některých ohledech naprosto nekompromisní a jedu padni, komu padni. S největší pravděpodobností ze všeho tohoto vyplývá, že si přijeli pouze pro BMW 318i, RZ PIR 04078, a to s největší pravděpodobnosti, na základě udání.
Vydržte u svých příjmačů. Bude sranda.

Autor: Petr Dolejš Koch | pondělí 29.8.2016 17:57 | karma článku: 25,75 | přečteno: 1520x
  • Další články autora

Petr Dolejš Koch

Traveling With My Canon.

30.7.2018 v 16:20 | Karma: 10,87

Petr Dolejš Koch

Co pro nás má vláda dělat?

10.5.2017 v 0:39 | Karma: 16,63

Petr Dolejš Koch

Co chce český volič?

5.6.2016 v 11:47 | Karma: 13,92

Petr Dolejš Koch

Bazárek na Kutnohorské.

2.6.2016 v 12:02 | Karma: 17,64
  • Počet článků 95
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1047x
Kreativní ředitel, režisér, textař, vydavatel. https://koch.cz
Producent, hudební skladatel, zpěv, sólová kytara, harmonika v hudební skupině THE V.I.P™. https://theviptm.com